CINEMAY – Season II Episode 4: P.A.D. by Ioannis Mandafounis and Fabrice Mazliah

התחלה: 19:30 17.04.2019
מיקום:המרכז לאמנות עכשווית תל אביב

CINEMAY – Season II Episode 4: P.A.D. by Ioannis Mandafounis and Fabrice Mazliah

התחלה: 19:30 17.04.2019
מיקום:המרכז לאמנות עכשווית תל אביב
המכירה באירוע הסתיימה
המכירה באירוע הסתיימה

אנו מתנצלים, בעקבות תקלה בחברת הסליקה לא ניתן לבצע תשלום כעת. עמכם הסליחה


סינמאי – עונה II, חלק 4
D.A.P מאת יאניס מנדפוניס ופאבריס מצליח
יום רביעי, 17 באפריל בשעה 19:30


בחלק הרביעי של העונה השנייה של "סינמאי - קולנוע כוראוגרפי" - מאי זרחי תציג את P.A.D, יצירתם המשותפת של יאניס מנדפוניס ופאבריס מצליח משנת 2007.


יאניס מנדפוניס (1981, אתונה) הוא כוריאוגרף ופרפורמר שחי ועובד בג׳נבה. מנדפוניס למד מחול בבית הספר הלאומי של אתונה ובקונסרבטוריון של פריז. לפני שהפך לכוריאוגרף עצמאי, היה רקדן בלהקת הבלט של גטנבורג שוודיה ובלהקת המחול Nederlands Dans Theater בהאג הולנד. בין השנים 2005-2009 היה חבר בלהקת הבלט של פרנקפורט בניהולו האמנותי של הכוריאוגרף וויליאם פורסיית בפרנקפורט. באותה תקופה הוא ייסד את להקת המחול Lemurius באתונה, ובמקביל החל ליצור יחד עם פאבריס מצליח. בשנת 2009 מנדפוניס ומצליח הקימו בשיתוף פעולה עם מאי זרחי את הקולקטיב הכוריאוגרפי ״ממזה״, אשר בו הם יצרו, הפיקו והופיעו. מנדפוניס שיתף פעולה גם עם אמנים/יות אחרות במגוון עבודות, וביניהן: Twisted Pair עם ניקוס דרגונס, קטרינה סקיאדה ואוליבייה אורטגה (2013), ApersonA עם אלנה ג׳יאנוטי (2014), Sing the Positions עם מנון פארן (2017), It finishes when it finishes עם אנסמבל קורפוס (2018). מנדפוניס מלמד סדנאות אימפרוביזציה ובלט קלאסי בהשראת ״בודו״ - אמנות לחימה יפנית, ויוצר כוריאוגרפיות ללהקות ובתי ספר כגון Ballet Junior בג׳נבה, P.A.R.T.S. בבריסל, ו-Palucca Schule בדרזדן. בשנת 2015 הוא זכה במקום ראשון בתחרות פרסי המחול השוויצרית על הופעה יוצאת דופן.


פאבריס מצליח (1972, ג׳נבה) הוא כוריאוגרף ופרפורמר שחי ועובד בפרנקפורט. מצליח למד מחול בג׳נבה עם ביאטריס קונסלו ואליסיה דה לה פואנטה, בבית הספר הלאומי באתונה ובבית הספר רודרה של מוריס בז׳אר בלוזאן. לאחר מכן היה רקדן בלהקת ה-NDT בהאג הולנד. בשנת 1977 הוא הצטרף ללהקת הבלט של פרנפקורט, תחת ניהולו האמנותי של הכוריאוגרף וויליאם פורסיית, אשר בהמשך הפכה ללהקת המחול The Forsythe Company, עד לסגירתה בשנת 2015. בשנה זו מצליח יצר את העבודה האחרונה ללהקה העונה לשם In Act and Thought אשר הוצגה בהופעת בכורה בתיאטרון הלראו בדרזדן ובתיאטרון LAB בפרנקפורט. במקביל לעבודתו כרקדן ופרפורמר, מצליח יצר והפיק עבודות החל משנת 2002, וביניהן: Manufactured (2018), Conviviumepulum (2016), "איפה אפי" בשיתוף עם יאניס מנדפוניס (2013), Garden State (2014), Z.E.R.O (2010) ו-Cover up (2011) יחד עם מנדפוניס ומאי זרחי (קולקטיב ״ממזה״), Double B(l)ind עם אנייס צ׳קרון ויונה סן מרטין (2004). מצליח מעביר סדנאות המבוססות על מחקר תנועתי ואימפרוביזציה באוניברסיטת Justus-Liebig בגיסן גרמניה, P.A.R.T.S בבריסל, La Manufacture בלוזאן, ועוד. בשנת 2015, יחד עם קבוצה של רקדנים/יות לשעבר ב-Forsythe Company, הוא יזם את HOOD - פלטפורמה לשיתוף יצירתי, אשר פעלה עד שנת 2018 בתיאטרון PACT Zollverein בעיר אסן, גרמניה.


על העבודה P.A.D. 2007)(


״באמצעות העבודה הפלסטית והכוריאוגרפית P.A.D., יצרו פאבריס מצליח ויאניס מנדפוניס מעין מחקר כוראוגרפי מעודן סביב נושא האינטימיות ומבטו של האחר. יישובים מאחורי מעקות מארבעה צדי החלל, הצופים/ות מסתכלים מטה על הפרפורמרים, ומשתתפים בניסוי על מהות הקרבה אשר מערערת, מוציאה משיווי משקל, ומעוותת את תפיסת הגוף של המבצעים המשתמעת באופנים רבים. מה אנחנו מוכנים לתת (או להראות) מעצמנו? ומה אנחנו מבקשים (לראות) מהאחר? היכן ניתן למתוח את הקו המפריד בין אינדיבידואלים? על ידי התמקדות במרחק ובקרבה המשתנים ללא הרף בין הרקדנים עצמם ובינם לבין הקהל, יצירה זו מזמינה אותנו לשאול שאלות לגבי מושגים של תפישה, כוונה ופרשנות" (וירל ונדרלין).


* השיחה תתקיים באנגלית.
כניסה: 35 ש"ח
מספר המקומות מוגבל, מומלץ לרכוש כרטיסים מראש.



צילום: קונסטנס נוישוונדר





CINEMAY – Season II Episode 4
P.A.D. by Ioannis Mandafounis and Fabrice Mazliah
Wednesday, April 17 at 7:30 pm


In the fourth episode of CINEMAY’s second season, May Zarhy will present P.A.D. (2007), a collaborative work by Ioannis Mandafounis and Fabrice Mazliah.


Ioannis Mandafounis (1981, Athens) is a choreographer and performer based in Geneva. Mandafounis studied dance at the National School of Athens and at the Conservatoire de Paris. Before becoming a freelance choreographer, he was part of the Gothenburg Opera Ballet, Nederlands Dans Theater in The Hague (Netherlands). From 2005 to 2009, he was a member of the Forsythe Company. At that time he formed the Lemurius Company in Athens, and began collaborating with Fabrice Mazliah. In 2009, Mandafounis and Mazliah formed, together with May Zarhy, the choreographic collective mamaza, with whom he created and performed. He has been creating works in collaboration with other choreographers, among which: Twisted Pair (2013) with Nikos Dradonas, Katerina Skiada, and Olivia Ortega, ApersonA (2014) with Elena Giannotti, Sing the Positions (2017) with Manon Parent, It finishes when it finishes (2018) with Corpus Ensemble. Mandafounis teaches improvisation workshops and classical ballet inspired by “Budō” (modern Japanese martial arts), and creates choreographic works for other companies and schools like Ballet Junior Geneva, P.A.R.T.S. in Brussels, and Palucca Schule Dresden. In 2015, he received the Swiss Dance Awards in the category of Outstanding Male Dancer.


Fabrice Mazliah (1972, Geneva) is a choreographer and performer based in Frankfurt. After studying dance in Geneva with Beatriz Consuelo and Alicia de La Fuente, at the National School of Athens and at the Rudra Bejart Atelier in Lausanne, he was part of the Nederlands Dans Theater in The Hague (Netherlands) before joining, in 1997, the Ballett Frankfurt that transitioned into the Forsythe Company, for which Mazliah created its last evening In Act and Thought (2015), which premiered in Hellearu Dresden and LAB Frankfurt. In parallel to his work as a dancer and performer, since 2002 Mazliah has created and produced works, among which: Manufactured (2018), Conviviumepulum (2016), Eifo Efi (2013) with Ioannis Mandafounis, Garden State (2014), Z.E.R.O (2010) and Cover up (2011) with Ioannis Mandafounis and May Zarhy (mamaza), Double B(l)ind (2004) with Agnes Checkroun and Jone San Martin. Mazliah has been teaching workshops based on movement research and improvisation in places such as the Applied Theatre Studies — Justus-Liebig-Universität Gießen Germany, P.A.R.T.S in Brussels and La Manufacture in Lausanne. In 2015, with a group of former members of the Forsythe Company, he initiated HOOD, a platform for creative exchange, which was based at PACT Zollverein in Essen, Germany until 2018.


About P.A.D. (2007)


“With the choreographic plastic piece, P.A.D. Fabrice Mazliah and Ioannis Mandafounis have created a most subtle choreographic study of the question of intimacy and the gaze of the other. Seated behind a railing on the four sides of the stage, the spectators look down on the performers, in an experiment on closeness that destabilize, unsettles, and distorts the perception of bodies caught in an ambiguous relationship. What are we willing to give (or to show) of ourselves? And what is it we ask (to see) of the other? Where does one draw the line between individuals? Centering on the unstable distance and proximity between the dancers themselves, but also between them and the audience, this work invites us to question the gap between notions of perception, intention, and interpretation.” (Veerle Vanderleen)


*The talk will be held in English.
Entrance: 35 NIS
Number of seats are limited, tickets required.


Photo: Constance Neuenschwander




פרטי המוכר: המרכז לאמנות עכשווית


סינמאי – עונה II, חלק 4
D.A.P מאת יאניס מנדפוניס ופאבריס מצליח
יום רביעי, 17 באפריל בשעה 19:30


בחלק הרביעי של העונה השנייה של "סינמאי - קולנוע כוראוגרפי" - מאי זרחי תציג את P.A.D, יצירתם המשותפת של יאניס מנדפוניס ופאבריס מצליח משנת 2007.


יאניס מנדפוניס (1981, אתונה) הוא כוריאוגרף ופרפורמר שחי ועובד בג׳נבה. מנדפוניס למד מחול בבית הספר הלאומי של אתונה ובקונסרבטוריון של פריז. לפני שהפך לכוריאוגרף עצמאי, היה רקדן בלהקת הבלט של גטנבורג שוודיה ובלהקת המחול Nederlands Dans Theater בהאג הולנד. בין השנים 2005-2009 היה חבר בלהקת הבלט של פרנקפורט בניהולו האמנותי של הכוריאוגרף וויליאם פורסיית בפרנקפורט. באותה תקופה הוא ייסד את להקת המחול Lemurius באתונה, ובמקביל החל ליצור יחד עם פאבריס מצליח. בשנת 2009 מנדפוניס ומצליח הקימו בשיתוף פעולה עם מאי זרחי את הקולקטיב הכוריאוגרפי ״ממזה״, אשר בו הם יצרו, הפיקו והופיעו. מנדפוניס שיתף פעולה גם עם אמנים/יות אחרות במגוון עבודות, וביניהן: Twisted Pair עם ניקוס דרגונס, קטרינה סקיאדה ואוליבייה אורטגה (2013), ApersonA עם אלנה ג׳יאנוטי (2014), Sing the Positions עם מנון פארן (2017), It finishes when it finishes עם אנסמבל קורפוס (2018). מנדפוניס מלמד סדנאות אימפרוביזציה ובלט קלאסי בהשראת ״בודו״ - אמנות לחימה יפנית, ויוצר כוריאוגרפיות ללהקות ובתי ספר כגון Ballet Junior בג׳נבה, P.A.R.T.S. בבריסל, ו-Palucca Schule בדרזדן. בשנת 2015 הוא זכה במקום ראשון בתחרות פרסי המחול השוויצרית על הופעה יוצאת דופן.


פאבריס מצליח (1972, ג׳נבה) הוא כוריאוגרף ופרפורמר שחי ועובד בפרנקפורט. מצליח למד מחול בג׳נבה עם ביאטריס קונסלו ואליסיה דה לה פואנטה, בבית הספר הלאומי באתונה ובבית הספר רודרה של מוריס בז׳אר בלוזאן. לאחר מכן היה רקדן בלהקת ה-NDT בהאג הולנד. בשנת 1977 הוא הצטרף ללהקת הבלט של פרנפקורט, תחת ניהולו האמנותי של הכוריאוגרף וויליאם פורסיית, אשר בהמשך הפכה ללהקת המחול The Forsythe Company, עד לסגירתה בשנת 2015. בשנה זו מצליח יצר את העבודה האחרונה ללהקה העונה לשם In Act and Thought אשר הוצגה בהופעת בכורה בתיאטרון הלראו בדרזדן ובתיאטרון LAB בפרנקפורט. במקביל לעבודתו כרקדן ופרפורמר, מצליח יצר והפיק עבודות החל משנת 2002, וביניהן: Manufactured (2018), Conviviumepulum (2016), "איפה אפי" בשיתוף עם יאניס מנדפוניס (2013), Garden State (2014), Z.E.R.O (2010) ו-Cover up (2011) יחד עם מנדפוניס ומאי זרחי (קולקטיב ״ממזה״), Double B(l)ind עם אנייס צ׳קרון ויונה סן מרטין (2004). מצליח מעביר סדנאות המבוססות על מחקר תנועתי ואימפרוביזציה באוניברסיטת Justus-Liebig בגיסן גרמניה, P.A.R.T.S בבריסל, La Manufacture בלוזאן, ועוד. בשנת 2015, יחד עם קבוצה של רקדנים/יות לשעבר ב-Forsythe Company, הוא יזם את HOOD - פלטפורמה לשיתוף יצירתי, אשר פעלה עד שנת 2018 בתיאטרון PACT Zollverein בעיר אסן, גרמניה.


על העבודה P.A.D. 2007)(


״באמצעות העבודה הפלסטית והכוריאוגרפית P.A.D., יצרו פאבריס מצליח ויאניס מנדפוניס מעין מחקר כוראוגרפי מעודן סביב נושא האינטימיות ומבטו של האחר. יישובים מאחורי מעקות מארבעה צדי החלל, הצופים/ות מסתכלים מטה על הפרפורמרים, ומשתתפים בניסוי על מהות הקרבה אשר מערערת, מוציאה משיווי משקל, ומעוותת את תפיסת הגוף של המבצעים המשתמעת באופנים רבים. מה אנחנו מוכנים לתת (או להראות) מעצמנו? ומה אנחנו מבקשים (לראות) מהאחר? היכן ניתן למתוח את הקו המפריד בין אינדיבידואלים? על ידי התמקדות במרחק ובקרבה המשתנים ללא הרף בין הרקדנים עצמם ובינם לבין הקהל, יצירה זו מזמינה אותנו לשאול שאלות לגבי מושגים של תפישה, כוונה ופרשנות" (וירל ונדרלין).


* השיחה תתקיים באנגלית.
כניסה: 35 ש"ח
מספר המקומות מוגבל, מומלץ לרכוש כרטיסים מראש.



צילום: קונסטנס נוישוונדר





CINEMAY – Season II Episode 4
P.A.D. by Ioannis Mandafounis and Fabrice Mazliah
Wednesday, April 17 at 7:30 pm


In the fourth episode of CINEMAY’s second season, May Zarhy will present P.A.D. (2007), a collaborative work by Ioannis Mandafounis and Fabrice Mazliah.


Ioannis Mandafounis (1981, Athens) is a choreographer and performer based in Geneva. Mandafounis studied dance at the National School of Athens and at the Conservatoire de Paris. Before becoming a freelance choreographer, he was part of the Gothenburg Opera Ballet, Nederlands Dans Theater in The Hague (Netherlands). From 2005 to 2009, he was a member of the Forsythe Company. At that time he formed the Lemurius Company in Athens, and began collaborating with Fabrice Mazliah. In 2009, Mandafounis and Mazliah formed, together with May Zarhy, the choreographic collective mamaza, with whom he created and performed. He has been creating works in collaboration with other choreographers, among which: Twisted Pair (2013) with Nikos Dradonas, Katerina Skiada, and Olivia Ortega, ApersonA (2014) with Elena Giannotti, Sing the Positions (2017) with Manon Parent, It finishes when it finishes (2018) with Corpus Ensemble. Mandafounis teaches improvisation workshops and classical ballet inspired by “Budō” (modern Japanese martial arts), and creates choreographic works for other companies and schools like Ballet Junior Geneva, P.A.R.T.S. in Brussels, and Palucca Schule Dresden. In 2015, he received the Swiss Dance Awards in the category of Outstanding Male Dancer.


Fabrice Mazliah (1972, Geneva) is a choreographer and performer based in Frankfurt. After studying dance in Geneva with Beatriz Consuelo and Alicia de La Fuente, at the National School of Athens and at the Rudra Bejart Atelier in Lausanne, he was part of the Nederlands Dans Theater in The Hague (Netherlands) before joining, in 1997, the Ballett Frankfurt that transitioned into the Forsythe Company, for which Mazliah created its last evening In Act and Thought (2015), which premiered in Hellearu Dresden and LAB Frankfurt. In parallel to his work as a dancer and performer, since 2002 Mazliah has created and produced works, among which: Manufactured (2018), Conviviumepulum (2016), Eifo Efi (2013) with Ioannis Mandafounis, Garden State (2014), Z.E.R.O (2010) and Cover up (2011) with Ioannis Mandafounis and May Zarhy (mamaza), Double B(l)ind (2004) with Agnes Checkroun and Jone San Martin. Mazliah has been teaching workshops based on movement research and improvisation in places such as the Applied Theatre Studies — Justus-Liebig-Universität Gießen Germany, P.A.R.T.S in Brussels and La Manufacture in Lausanne. In 2015, with a group of former members of the Forsythe Company, he initiated HOOD, a platform for creative exchange, which was based at PACT Zollverein in Essen, Germany until 2018.


About P.A.D. (2007)


“With the choreographic plastic piece, P.A.D. Fabrice Mazliah and Ioannis Mandafounis have created a most subtle choreographic study of the question of intimacy and the gaze of the other. Seated behind a railing on the four sides of the stage, the spectators look down on the performers, in an experiment on closeness that destabilize, unsettles, and distorts the perception of bodies caught in an ambiguous relationship. What are we willing to give (or to show) of ourselves? And what is it we ask (to see) of the other? Where does one draw the line between individuals? Centering on the unstable distance and proximity between the dancers themselves, but also between them and the audience, this work invites us to question the gap between notions of perception, intention, and interpretation.” (Veerle Vanderleen)


*The talk will be held in English.
Entrance: 35 NIS
Number of seats are limited, tickets required.


Photo: Constance Neuenschwander




פרטי המוכר: המרכז לאמנות עכשווית