סיור עם מורה הדרך שלום בוגוסלבסקי

התחלה: 17:30 24.09.2019
מיקום:נקודת מפגש: תחנת הספרים בפארק גוננים

סיור עם מורה הדרך שלום בוגוסלבסקי

התחלה: 17:30 24.09.2019
מיקום:נקודת מפגש: תחנת הספרים בפארק גוננים
המכירה באירוע הסתיימה
המכירה באירוע הסתיימה

אנו מתנצלים, בעקבות תקלה בחברת הסליקה לא ניתן לבצע תשלום כעת. עמכם הסליחה

מרמי לוי לאנדרטה לשהיד

בית צפפא הינה שכונה נוכחת- נעדרת. אנחנו נוסעים סביבה, לפעמים דרכה, אנחנו גם קונים בסופרמרקט, במיוחד אם אנחנו צריכים אחד שפתוח בשבת. חלקנו ירחיקו עד לחנות העוגות המצוינת ואולי אף למאפיה העתיקה במרכז ההיסטורי של הכפר, אבל אנחנו לא נוהגים לטייל בה. למרות שאין בירושלים מקום עם יחסים טובים יותר או רעים פחות, בין יהודים לערבים מאשר בין בית צפפא לשכונות המקיפות אותה, המקום עדיין מחוץ למסלולים הרגילים שלנו. בסיור זה נחקור את אחת השכונות הערביות יוצאות הדופן ביותר, את ההיסטוריה הייחודית וההווה שלה, ועל המתרחש בקו התפר שבינה לבין הקטמונים.1

הסיורים של שלום בוגוסלבסקי מתמקדים בקריאה היסטורית- ביקורתית של המרחב האורבני בשכונות סביב תלפיות. שלום, מורה דרך ירושלמי מוערך בעל הבלוג "תניח את המספריים ובוא נדבר על זה" בו הוא כותב על פוליטיקה מקומית, היסטוריה ישראלית בכלל וירושלמית בפרט. הוא מתמחה בסיורים בירושלים וחשיפת הצדדים הפחות מוכרים של העיר וההיסטוריה שלה. בנוסף, לוקח חלק בעמוד הפייסבוק על המקום שמגלה לציבור רבדים נוספים על ההיסטוריה של העיר ירושלים.1


לאחר מכן - הקרנת העבודה "אדרי במאה שערים" ושיחה עם האמנית מרסל תהילה ביטון

הסרט ארוחת בוקר בטיפאני מבשר במידה רבה רוח של תקופה חדשה, הרוח של שנות ה-60 המייצגת פעלתנות ומרד נעורים הבוחנות מחדש את ערכי הקהילה ומוסכמותיה. מרסל ביטון משתמשת בסצינות המקור מהסרט ושוברת את התכלית שלהם, היא בוחרת בסצנות מקוריות מהסרט ומחברת אותם מחדש- דימוי לדימוי תוך שימוש באותו סטורי בורד ואותה תנועת מצלמה. הסרט אדרי במאה שערים מצולם בשכונה השמרנית והאדוקה 'מאה שערים' בירושלים. אודרי הפכה לאדרי (שם המשפחה מרוקאי פופולרי) האוכלת ספינג' במקום קוראסון וההתבוננות בחלון הראווה של התכשיטים היקרים מוחלפת במבט אל אבני הקיר הירושלמיות של השכונה. ביטון שומרת על חלוקת עבודה מגדרית כנהוג בקולנוע הנשי-חרדי בו גברים אינם קיימים כלל, או מיוצגים על ידי נשים. יחד עם הפרפורמרית אנה שראייר, השתיים מגלמות את תפקיד אודרי הפבורן וג'ורג פפרד. אדרי במאה שערים מציגה נרטיב חדש הנוצר בעקבות ניגוד בין התפיסות הזרות, זו האורתודוקסית וזו המתרחשת בניו יורק הבוהמית בשנות ה-60. שחזור הסצנות המקוריות בתנאים החדשים הופך לטקס חדש בו המשתתפות פועלות בתוך מנגנון בו הסמלים מוכרים וצפויים מראש. ביטון שומרת על הרצף הקולנועי האייקוני בעודה בוחנת את האסתטיקה הויזואלית, המחוות הגופניות והריטואלים הפרפורמטיביים בהקשר חדש וזר.(מתוך טקסט התערוכה "חלומות על מקום אחר")1

לאחר הקרנת העבודה תתקיים שיחה בין האמנית ודביר שקד, רכז תכניות והדרכה בסדנאות האמנים.1


פרטי המוכר: Art Cube Artists' Studios

מרמי לוי לאנדרטה לשהיד

בית צפפא הינה שכונה נוכחת- נעדרת. אנחנו נוסעים סביבה, לפעמים דרכה, אנחנו גם קונים בסופרמרקט, במיוחד אם אנחנו צריכים אחד שפתוח בשבת. חלקנו ירחיקו עד לחנות העוגות המצוינת ואולי אף למאפיה העתיקה במרכז ההיסטורי של הכפר, אבל אנחנו לא נוהגים לטייל בה. למרות שאין בירושלים מקום עם יחסים טובים יותר או רעים פחות, בין יהודים לערבים מאשר בין בית צפפא לשכונות המקיפות אותה, המקום עדיין מחוץ למסלולים הרגילים שלנו. בסיור זה נחקור את אחת השכונות הערביות יוצאות הדופן ביותר, את ההיסטוריה הייחודית וההווה שלה, ועל המתרחש בקו התפר שבינה לבין הקטמונים.1

הסיורים של שלום בוגוסלבסקי מתמקדים בקריאה היסטורית- ביקורתית של המרחב האורבני בשכונות סביב תלפיות. שלום, מורה דרך ירושלמי מוערך בעל הבלוג "תניח את המספריים ובוא נדבר על זה" בו הוא כותב על פוליטיקה מקומית, היסטוריה ישראלית בכלל וירושלמית בפרט. הוא מתמחה בסיורים בירושלים וחשיפת הצדדים הפחות מוכרים של העיר וההיסטוריה שלה. בנוסף, לוקח חלק בעמוד הפייסבוק על המקום שמגלה לציבור רבדים נוספים על ההיסטוריה של העיר ירושלים.1


לאחר מכן - הקרנת העבודה "אדרי במאה שערים" ושיחה עם האמנית מרסל תהילה ביטון

הסרט ארוחת בוקר בטיפאני מבשר במידה רבה רוח של תקופה חדשה, הרוח של שנות ה-60 המייצגת פעלתנות ומרד נעורים הבוחנות מחדש את ערכי הקהילה ומוסכמותיה. מרסל ביטון משתמשת בסצינות המקור מהסרט ושוברת את התכלית שלהם, היא בוחרת בסצנות מקוריות מהסרט ומחברת אותם מחדש- דימוי לדימוי תוך שימוש באותו סטורי בורד ואותה תנועת מצלמה. הסרט אדרי במאה שערים מצולם בשכונה השמרנית והאדוקה 'מאה שערים' בירושלים. אודרי הפכה לאדרי (שם המשפחה מרוקאי פופולרי) האוכלת ספינג' במקום קוראסון וההתבוננות בחלון הראווה של התכשיטים היקרים מוחלפת במבט אל אבני הקיר הירושלמיות של השכונה. ביטון שומרת על חלוקת עבודה מגדרית כנהוג בקולנוע הנשי-חרדי בו גברים אינם קיימים כלל, או מיוצגים על ידי נשים. יחד עם הפרפורמרית אנה שראייר, השתיים מגלמות את תפקיד אודרי הפבורן וג'ורג פפרד. אדרי במאה שערים מציגה נרטיב חדש הנוצר בעקבות ניגוד בין התפיסות הזרות, זו האורתודוקסית וזו המתרחשת בניו יורק הבוהמית בשנות ה-60. שחזור הסצנות המקוריות בתנאים החדשים הופך לטקס חדש בו המשתתפות פועלות בתוך מנגנון בו הסמלים מוכרים וצפויים מראש. ביטון שומרת על הרצף הקולנועי האייקוני בעודה בוחנת את האסתטיקה הויזואלית, המחוות הגופניות והריטואלים הפרפורמטיביים בהקשר חדש וזר.(מתוך טקסט התערוכה "חלומות על מקום אחר")1

לאחר הקרנת העבודה תתקיים שיחה בין האמנית ודביר שקד, רכז תכניות והדרכה בסדנאות האמנים.1


פרטי המוכר: Art Cube Artists' Studios