תכנית א' -פסטיבל ריקודי חדר - ירושלים

התחלה: 20:30 12.12.2023 סיום:22:00 12.12.2023
מיקום:הזירה הבינתחומית, ירושלים

תכנית א' -פסטיבל ריקודי חדר - ירושלים

התחלה: 20:30 12.12.2023
סיום:22:00 12.12.2023
מיקום:הזירה הבינתחומית, ירושלים
המכירה באירוע הסתיימה
המכירה באירוע הסתיימה

אנו מתנצלים, בעקבות תקלה בחברת הסליקה לא ניתן לבצע תשלום כעת. עמכם הסליחה

Tunezoom Observatory

בהשתתפות ליסה נלסון (ארה"ב), עמוס חץ (ישראל), ענת שמגר (ישראל), סקוט סמית' (בריטניה), קמרון פריירו נומר (ארגנטינה), בת' בסטוס (ברזיל), סקוטי הרון (ארה"ב), קארן נלסון (ארה"ב), פאולה זכריאס (ארגנטינה)


כתב מחול – כוונון: קומפוזיציה, תקשורת והדמיון הנו פרפורמנס בשילוב של תרגול-מחקרי המחפש דרך גישה רב-חושית אל השאלות: מה בעצם אנו רואים כשאנו מתבוננים בריקוד? באלו אופנים אנו תופסים תנועה, ובאלו אופנים מיחסים לה פשר/משמעות/מובן, הן כלפי פנים הן כלפי חוץ?


תפיסת הגוף כפרוסניום וכמבצע בעת בעונה אחת, ככלי קיבול לדימויים וכמחוללם, כגילומם של המחשבה והרגש ובה בעת ככלי שרת בידיהם, תפיסה זו היא שמזינה את המחקר הזה. הגוף כמרחב פעולה או ככר למעשה הדמיון, ולהיפך: מחוזות הדמיון כסביבתו הטבעית של הגוף.


ביסוד כתב המחול מונחת פעולת הכיוונון – tuning – כשם שמכוונים כינור או תדר רדיו. הכיוונון עצמו מתקיים בתווך שבין הצעה proposition לחזרה replaying, בזמן שאנו מראים showing זו לזו את רשמינו, רשמים של המרחב סביבנו, ובתוכנו.


הנחיות קוליות קוראות לנו – המשתתפים – לשמש הן כפרורמר הן כבמאית והן כצופה, להתכוונן בהתאם לריקוד מתוך רצון להתבונן בו מבחוץ ובה בעת להימצא בתוכו. בחירותינו מצטרפות לידי מכלול המאפשר לצורה להיחשף מאליה ולריקוד עצמו לצאת לדרך.


תרגול בזמן-אמת של עריכה הדדית, חזרה מיידית, הצעה ומחזור מקנים לכתב מחול – התכוונננות איכות משחקית - משחק אסתטי המתחבר לרצון הטבעי שבנו ליצור צורה מהחוויה שלנו.


בין פעולה לקריאה מתחולל מחול של סיבות ותוצאות, מחול אשר לסירוגין מפר ומאשר, ומייצר מחדש את המציאות המוסכמת, מציאות שמתשנה תדיר. הוא חושף בכך מערך רגעי, חמקמק, של כוונות וצורות קשב ממוזגות, מערך שיש בו כדי לשפוך אור על הנסיבות שלתוכן נקלע הגוף הקולקטיבי בשעה בהולה זו על פני הכוכב.


הציבור\הקהל מוזמן לנקודות מצפה ייעודיות לחזות במיומנות המשחקית של הדמיון, ולשים לב לתשוקות העולות בו בזמו שהוא נחשף למסכת של החלטות מולה ניצבים הרקדנים במסעם המשותף דרך גופניותם, דרך הריקוד.



ליסה נלסון, אמנית בתחום הריקוד והווידאו, חוקרת משנות ה-70 את הדיאלוג המתנהל בין החושים במסגרת פרפורמנס ובאופני ההתבוננות בתנועה. מאז שנות ה-80, בשיתוף פעולה עם אמנים רבים, נלסון פיתחה את שיטת התרגול Tuning Scores - גישה לעריכה ולתקשורת בזמן אמת, וכלי לטיפוח יחס קונסטרוקטיבי גמיש ומלא-חמלה כלפי העולם השברירי שסביבנו. לשיטתה, עריכה אינה רק חוצה מדיה אלא אף מהווה דרך חיים. בין היתר, היא עורכת את עיתון הריקוד "קונטקט קוורטרלי" מאז 1976. כתביה נגישים ב-MovementResearch.org Critical Correspondance ובאתר הבית שלה: oralsite.be/pages/Anthology-Lisa-Nelson. מתגוררת בוורמונט, ארצות הברית.




פרטי המוכר: פסטיבל ריקודי חדר

Tunezoom Observatory

בהשתתפות ליסה נלסון (ארה"ב), עמוס חץ (ישראל), ענת שמגר (ישראל), סקוט סמית' (בריטניה), קמרון פריירו נומר (ארגנטינה), בת' בסטוס (ברזיל), סקוטי הרון (ארה"ב), קארן נלסון (ארה"ב), פאולה זכריאס (ארגנטינה)


כתב מחול – כוונון: קומפוזיציה, תקשורת והדמיון הנו פרפורמנס בשילוב של תרגול-מחקרי המחפש דרך גישה רב-חושית אל השאלות: מה בעצם אנו רואים כשאנו מתבוננים בריקוד? באלו אופנים אנו תופסים תנועה, ובאלו אופנים מיחסים לה פשר/משמעות/מובן, הן כלפי פנים הן כלפי חוץ?


תפיסת הגוף כפרוסניום וכמבצע בעת בעונה אחת, ככלי קיבול לדימויים וכמחוללם, כגילומם של המחשבה והרגש ובה בעת ככלי שרת בידיהם, תפיסה זו היא שמזינה את המחקר הזה. הגוף כמרחב פעולה או ככר למעשה הדמיון, ולהיפך: מחוזות הדמיון כסביבתו הטבעית של הגוף.


ביסוד כתב המחול מונחת פעולת הכיוונון – tuning – כשם שמכוונים כינור או תדר רדיו. הכיוונון עצמו מתקיים בתווך שבין הצעה proposition לחזרה replaying, בזמן שאנו מראים showing זו לזו את רשמינו, רשמים של המרחב סביבנו, ובתוכנו.


הנחיות קוליות קוראות לנו – המשתתפים – לשמש הן כפרורמר הן כבמאית והן כצופה, להתכוונן בהתאם לריקוד מתוך רצון להתבונן בו מבחוץ ובה בעת להימצא בתוכו. בחירותינו מצטרפות לידי מכלול המאפשר לצורה להיחשף מאליה ולריקוד עצמו לצאת לדרך.


תרגול בזמן-אמת של עריכה הדדית, חזרה מיידית, הצעה ומחזור מקנים לכתב מחול – התכוונננות איכות משחקית - משחק אסתטי המתחבר לרצון הטבעי שבנו ליצור צורה מהחוויה שלנו.


בין פעולה לקריאה מתחולל מחול של סיבות ותוצאות, מחול אשר לסירוגין מפר ומאשר, ומייצר מחדש את המציאות המוסכמת, מציאות שמתשנה תדיר. הוא חושף בכך מערך רגעי, חמקמק, של כוונות וצורות קשב ממוזגות, מערך שיש בו כדי לשפוך אור על הנסיבות שלתוכן נקלע הגוף הקולקטיבי בשעה בהולה זו על פני הכוכב.


הציבור\הקהל מוזמן לנקודות מצפה ייעודיות לחזות במיומנות המשחקית של הדמיון, ולשים לב לתשוקות העולות בו בזמו שהוא נחשף למסכת של החלטות מולה ניצבים הרקדנים במסעם המשותף דרך גופניותם, דרך הריקוד.



ליסה נלסון, אמנית בתחום הריקוד והווידאו, חוקרת משנות ה-70 את הדיאלוג המתנהל בין החושים במסגרת פרפורמנס ובאופני ההתבוננות בתנועה. מאז שנות ה-80, בשיתוף פעולה עם אמנים רבים, נלסון פיתחה את שיטת התרגול Tuning Scores - גישה לעריכה ולתקשורת בזמן אמת, וכלי לטיפוח יחס קונסטרוקטיבי גמיש ומלא-חמלה כלפי העולם השברירי שסביבנו. לשיטתה, עריכה אינה רק חוצה מדיה אלא אף מהווה דרך חיים. בין היתר, היא עורכת את עיתון הריקוד "קונטקט קוורטרלי" מאז 1976. כתביה נגישים ב-MovementResearch.org Critical Correspondance ובאתר הבית שלה: oralsite.be/pages/Anthology-Lisa-Nelson. מתגוררת בוורמונט, ארצות הברית.




פרטי המוכר: פסטיבל ריקודי חדר