CINEMAY – Season III, episode I: Figuring and Configure by Moriah Evans

התחלה: 19:00 05.01.2020
מיקום:המרכז לאמנות עכשווית

CINEMAY – Season III, episode I: Figuring and Configure by Moriah Evans

התחלה: 19:00 05.01.2020
מיקום:המרכז לאמנות עכשווית
המכירה באירוע הסתיימה
המכירה באירוע הסתיימה

אנו מתנצלים, בעקבות תקלה בחברת הסליקה לא ניתן לבצע תשלום כעת. עמכם הסליחה

סינמאי – עונה III פרק 1
Figuring & Configure מאת מוריה אבנס
יום ראשון, 5 בינואר בשעה 19:00


הפרק הראשון של העונה השלישית של סינמאי – קולנוע כוריאוגרפי – מוקדש לעבודות המחול של מוריה אוונס Figuring ו-Configure משנת 2018. הקומפוזיציות של מוריה אוונס (נ. 1980, ספרינגפילד, אוהיו, ארה״ב; חיה ועובדת בניו יורק) מונעות מתהליכים יותר מאשר מצורות, תוך התעקשות על הגוף המתנועע ועל היחסים הנוצרים. מעבר לכך, פרקטיקת העבודה שלה מעלה שאלות אודות האופן בו אנו רוקדים יחדיו ובכך יוצרים קשרים חברתיים, דרך המהלך הכוריאוגרפי של הריקוד וגם כעדים לאירוע המתרחש. כל זאת, היא עושה תוך התבוננות בהיסטוריה של המחול ובאקסהיביציוניזם שהינו חלק בלתי נפרד מדיסציפלינת הפרפורמנס.


עבודתה הכוריאוגרפית של אוונס הוצגה במסגרות רבות בניו יורק: בקיטשן, במרכז לפיסול, במוזיאון לאמנות מודרנית – 1PS, בדאנס ספייס פרוג'קט, בכנסיית גדסטון. כמו-כן הוצגו עבודותיה גם בתיאטרון קאמפנגל בהמבורג, בתיאטרון ד'אוזין בז'נבה, במרכז הלאומי לחקר הכוריאוגרפיה בפריז, במוזיאון הירשהורן בוושינגטון. בשנת 2015, הייתה אוונס מועמדת לפרס בסי לכוראוגרפית מתחילה. היא משמשת גם כעורכת ראשית במגזין Movement Research Performance Journal, ובשנת 2011 היא יזמה את The Bureau for the Future of Choreography – מנגנון קולקטיבי המעורב בתהליכי מחקר ובפרקטיקות הבוחנות את האלמנטים ההשתתפותיים של פרפורמנס ומערכות כוריאוגרפיות.


על Figuring ו-Configure
מנקודת מוצא הממוקדת בתהליכים גופניים פנימיים, עבודות המחול של מוריה אוונס Figuring ו-Configure עושות שימוש בתנועות מזעריות כמתודה מנחה. באמצעות משחק בקצב ובקנה מידה, המחוות הגופניות של המשתתפים/ות מביאות לידי ביטוי את האיכויות הפנימיות של הגוף, כמו גם את תחושת הזמן. עבודות אלו מעלות שאלות בקשר לחלל התצוגה בו מתקיים מופע המחול, בין אם זהו חלל תיאטרלי או חלל של מוזיאון או גלריה, ומציפות שאלות ביחס לנושא מֶשֶׁך הזמן (duration) במחול. במהלך פרק זה של סינמאי, הקהל יצפה בקטעים מתוך Figuring ו-Configure, וישתתף בשיחת סקייפ-לייב עם היוצרת.


על סינמאי
סינמאי היא סדרה של הקרנות וידיאו באוצרותה של הכוריאוגרפית מאי זרחי (נ. 1984, תל אביב; חיה ועובדת בתל אביב ובפרנקפורט). אחת לחודש, זרחי תפגיש אותנו עם יצירות בימתיות בטווח בין מחול לפרפורמנס, שלא נראו בישראל בשל סיבות שונות: יצירות שעולות יותר על במות, שאינן יכולות להגיע לישראל, שנוצרו על ידי אמנים ואמניות שמסרבים להופיע בארץ ועוד. כל מפגש יכלול תיעוד באורך מלא של יצירה נבחרת, ואחריו שיחת סקייפ בלייב עם יוצריה. העונה הראשונה של סינמאי נתמכה והוצגה במרכז כלים לכוראוגרפיה בבת ים בשנת 2017 ובה התארחו הכוראוגרפים/יות אסתר סלמון, הרכב טאלדנס (מוסטפה קפלן ופיליז סיזאנלי), מרטין שיק, פנאיברה גבריאל קנדה ומריה קמפוס ארויו. העונה השנייה של סינמאי הוצגה במרכז לאמנות עכשווית תל אביב ובה התארחו הכוראוגרפים/יות לוסי גרין, יונס אטבנה, ג׳רמיין אקוגני, יאניס מנדפוניס, פבריס מצליח ונואה סולייה.


השיחה תתקיים באנגלית.


כניסה: 35 ש״ח
מספר המקומות מוגבל, יש לרכוש כרטיסים מראש.


דימוי: מוריה אוונס, Figuring, צילום מתוך המופע במרכז לפיסול, ניו יורק (2018). צילום: פאולה קורט.




CINEMAY – Season III, episode I
Figuring and Configure by Moriah Evans
Sunday, January 5th at 7 pm


The first episode of CINEMAY’s third season is dedicated to Moriah Evans’s Figuring and Configure (both 2018). The compositions of Moriah Evans (*1980, Springfield OH, United States; lives and works in New York) are processed by procedures rather than forms, insisting on the value of bodies in motion and in relation. Furthermore, her practice questions how we dance together and engage in social relationships through the choreographic pathways of dancing and as witnesses within the performative event – interrogating dance history as well as the exhibitionism that is inherent in the discipline of performance.
Evans’s choreographic work has been presented at The Kitchen, SculptureCenter, Whitney Museum of American Art, MoMA PS1, Danspace Project, Issue Project Room, Judson Memorial Church, American Realness and New York Live Arts, all in New York, as well as Theater Kampnagel in Hamburg, Théâtre de l'usine in Geneva, Atelier de Paris / CDCN (Centre de développement chorégraphique national) in Paris and Hirshhorn Museum and Sculpture Garden in Washington DC. In 2015, Evans was shortlisted for the Bessie Award for Emerging Choreographer. She is Editor-in-Chief of the Movement Research Performance Journal, and in 2011 she initiated The Bureau for the Future of Choreography, a collective apparatus involved in research processes and practices investigating participatory images of performance and systems of choreography.


About Figuring and Configure
Originating from internal physical processes, Moriah Evans' Figuring & Configure take micro movements as method. Through pacing and scale, the physical gestures of the performers make malleable the inner qualities of the body, as well as the sensation of time.
These works question the very space in which the dance performance occurs, whether it is the theatrical space or the museum or gallery space, and bring up the theme of duration in dance. During this episode, the audience will have the opportunity to watch excerpts of Figuring and Configure, and to engage in a live conversation with Evans.


About CINEMAY
CINEMAY is a screening series curated by choreographer May Zarhy (*1984, Tel Aviv. Lives and works in Tel Aviv and Frankfurt). Once a month, Zarhy presents documentation of stage works that haven’t been performed in Israel, either because the pieces are no longer presented, cannot be toured, or were made by artists who refuse to come to Israel. The program presents full-length documentation of these selected dance and performance pieces followed by a video conference with their respective author. While the first season of CINEMAY was presented at Kelim Choreographic Center in Bat Yam, Israel, in 2017, and featured works by Eszter Salamon, Taldans (Mustafa Kaplan and Filiz Sızanlı), Martin Schick, Panaibra Gabriel Canda, and Maria Campos Arroyo, the second season of CINEMAY was presented at the CCA Tel Aviv, and features works by Lucy Guerin, Youness Atbane, Germaine Acogny, Ioannis Mandafounis and Fabrice Mazliah and Noé Soulier.


The talk will be held in English.


Entrance: 35 NIS
Seating is limited, tickets required


Image: Moriah Evans, Figuring, 2018. Performance view at SculptureCenter, New York. Photo: Paula Court.


פרטי המוכר: המרכז לאמנות עכשווית

סינמאי – עונה III פרק 1
Figuring & Configure מאת מוריה אבנס
יום ראשון, 5 בינואר בשעה 19:00


הפרק הראשון של העונה השלישית של סינמאי – קולנוע כוריאוגרפי – מוקדש לעבודות המחול של מוריה אוונס Figuring ו-Configure משנת 2018. הקומפוזיציות של מוריה אוונס (נ. 1980, ספרינגפילד, אוהיו, ארה״ב; חיה ועובדת בניו יורק) מונעות מתהליכים יותר מאשר מצורות, תוך התעקשות על הגוף המתנועע ועל היחסים הנוצרים. מעבר לכך, פרקטיקת העבודה שלה מעלה שאלות אודות האופן בו אנו רוקדים יחדיו ובכך יוצרים קשרים חברתיים, דרך המהלך הכוריאוגרפי של הריקוד וגם כעדים לאירוע המתרחש. כל זאת, היא עושה תוך התבוננות בהיסטוריה של המחול ובאקסהיביציוניזם שהינו חלק בלתי נפרד מדיסציפלינת הפרפורמנס.


עבודתה הכוריאוגרפית של אוונס הוצגה במסגרות רבות בניו יורק: בקיטשן, במרכז לפיסול, במוזיאון לאמנות מודרנית – 1PS, בדאנס ספייס פרוג'קט, בכנסיית גדסטון. כמו-כן הוצגו עבודותיה גם בתיאטרון קאמפנגל בהמבורג, בתיאטרון ד'אוזין בז'נבה, במרכז הלאומי לחקר הכוריאוגרפיה בפריז, במוזיאון הירשהורן בוושינגטון. בשנת 2015, הייתה אוונס מועמדת לפרס בסי לכוראוגרפית מתחילה. היא משמשת גם כעורכת ראשית במגזין Movement Research Performance Journal, ובשנת 2011 היא יזמה את The Bureau for the Future of Choreography – מנגנון קולקטיבי המעורב בתהליכי מחקר ובפרקטיקות הבוחנות את האלמנטים ההשתתפותיים של פרפורמנס ומערכות כוריאוגרפיות.


על Figuring ו-Configure
מנקודת מוצא הממוקדת בתהליכים גופניים פנימיים, עבודות המחול של מוריה אוונס Figuring ו-Configure עושות שימוש בתנועות מזעריות כמתודה מנחה. באמצעות משחק בקצב ובקנה מידה, המחוות הגופניות של המשתתפים/ות מביאות לידי ביטוי את האיכויות הפנימיות של הגוף, כמו גם את תחושת הזמן. עבודות אלו מעלות שאלות בקשר לחלל התצוגה בו מתקיים מופע המחול, בין אם זהו חלל תיאטרלי או חלל של מוזיאון או גלריה, ומציפות שאלות ביחס לנושא מֶשֶׁך הזמן (duration) במחול. במהלך פרק זה של סינמאי, הקהל יצפה בקטעים מתוך Figuring ו-Configure, וישתתף בשיחת סקייפ-לייב עם היוצרת.


על סינמאי
סינמאי היא סדרה של הקרנות וידיאו באוצרותה של הכוריאוגרפית מאי זרחי (נ. 1984, תל אביב; חיה ועובדת בתל אביב ובפרנקפורט). אחת לחודש, זרחי תפגיש אותנו עם יצירות בימתיות בטווח בין מחול לפרפורמנס, שלא נראו בישראל בשל סיבות שונות: יצירות שעולות יותר על במות, שאינן יכולות להגיע לישראל, שנוצרו על ידי אמנים ואמניות שמסרבים להופיע בארץ ועוד. כל מפגש יכלול תיעוד באורך מלא של יצירה נבחרת, ואחריו שיחת סקייפ בלייב עם יוצריה. העונה הראשונה של סינמאי נתמכה והוצגה במרכז כלים לכוראוגרפיה בבת ים בשנת 2017 ובה התארחו הכוראוגרפים/יות אסתר סלמון, הרכב טאלדנס (מוסטפה קפלן ופיליז סיזאנלי), מרטין שיק, פנאיברה גבריאל קנדה ומריה קמפוס ארויו. העונה השנייה של סינמאי הוצגה במרכז לאמנות עכשווית תל אביב ובה התארחו הכוראוגרפים/יות לוסי גרין, יונס אטבנה, ג׳רמיין אקוגני, יאניס מנדפוניס, פבריס מצליח ונואה סולייה.


השיחה תתקיים באנגלית.


כניסה: 35 ש״ח
מספר המקומות מוגבל, יש לרכוש כרטיסים מראש.


דימוי: מוריה אוונס, Figuring, צילום מתוך המופע במרכז לפיסול, ניו יורק (2018). צילום: פאולה קורט.




CINEMAY – Season III, episode I
Figuring and Configure by Moriah Evans
Sunday, January 5th at 7 pm


The first episode of CINEMAY’s third season is dedicated to Moriah Evans’s Figuring and Configure (both 2018). The compositions of Moriah Evans (*1980, Springfield OH, United States; lives and works in New York) are processed by procedures rather than forms, insisting on the value of bodies in motion and in relation. Furthermore, her practice questions how we dance together and engage in social relationships through the choreographic pathways of dancing and as witnesses within the performative event – interrogating dance history as well as the exhibitionism that is inherent in the discipline of performance.
Evans’s choreographic work has been presented at The Kitchen, SculptureCenter, Whitney Museum of American Art, MoMA PS1, Danspace Project, Issue Project Room, Judson Memorial Church, American Realness and New York Live Arts, all in New York, as well as Theater Kampnagel in Hamburg, Théâtre de l'usine in Geneva, Atelier de Paris / CDCN (Centre de développement chorégraphique national) in Paris and Hirshhorn Museum and Sculpture Garden in Washington DC. In 2015, Evans was shortlisted for the Bessie Award for Emerging Choreographer. She is Editor-in-Chief of the Movement Research Performance Journal, and in 2011 she initiated The Bureau for the Future of Choreography, a collective apparatus involved in research processes and practices investigating participatory images of performance and systems of choreography.


About Figuring and Configure
Originating from internal physical processes, Moriah Evans' Figuring & Configure take micro movements as method. Through pacing and scale, the physical gestures of the performers make malleable the inner qualities of the body, as well as the sensation of time.
These works question the very space in which the dance performance occurs, whether it is the theatrical space or the museum or gallery space, and bring up the theme of duration in dance. During this episode, the audience will have the opportunity to watch excerpts of Figuring and Configure, and to engage in a live conversation with Evans.


About CINEMAY
CINEMAY is a screening series curated by choreographer May Zarhy (*1984, Tel Aviv. Lives and works in Tel Aviv and Frankfurt). Once a month, Zarhy presents documentation of stage works that haven’t been performed in Israel, either because the pieces are no longer presented, cannot be toured, or were made by artists who refuse to come to Israel. The program presents full-length documentation of these selected dance and performance pieces followed by a video conference with their respective author. While the first season of CINEMAY was presented at Kelim Choreographic Center in Bat Yam, Israel, in 2017, and featured works by Eszter Salamon, Taldans (Mustafa Kaplan and Filiz Sızanlı), Martin Schick, Panaibra Gabriel Canda, and Maria Campos Arroyo, the second season of CINEMAY was presented at the CCA Tel Aviv, and features works by Lucy Guerin, Youness Atbane, Germaine Acogny, Ioannis Mandafounis and Fabrice Mazliah and Noé Soulier.


The talk will be held in English.


Entrance: 35 NIS
Seating is limited, tickets required


Image: Moriah Evans, Figuring, 2018. Performance view at SculptureCenter, New York. Photo: Paula Court.


פרטי המוכר: המרכז לאמנות עכשווית