קונצרט "מיסה טנגו"
קונצרט "מיסה טנגו"
אנו מתנצלים, בעקבות תקלה בחברת הסליקה לא ניתן לבצע תשלום כעת. עמכם הסליחה
תשלום מזומן
מספר הזמנה:
מספר הזמנה:
מרטין פלמרי - מיסה בואנוס איירס היצירה הוקלטה לראשונה ב 1997 בלטביה. בדצמבר 2000 , לבקשת המאסטרו מריו בנזכרי, נכתב עיבוד סימפוני מחודש ליצירה. המלחין מפרט שביצירה זו ניסה לחבר או לגשר בין שני נושאים בהם התמחה – ניצוח מקהלות ועיבוד מוסיקת טנגו. גם חוסר מובהק של מוסיקת טנגו ברמה סבירה למקהלות הוסיפה לרצונו זה. היעד העיקרי בהלחנת היצירה היה לשמר את הלשון ההרמונית, הקצב, והמלודיות של מוסיקת הטנגו, כל זה תחת כנפי התזמורת, ולאפשר למקהלה לשיר את המיסה. השפה הלטינית נקבעה בשל מקומה החשוב במוסיקה למקהלות במשך מאות שנים וההקשר הבינלאומי של שפה זה. ועוד מוסיף המלחין לגבי השפה – הלטינית מעניקה ליצירה איכות ייחודית ושמורה אשר לטעמו קשורה קשר הדוק למוסיקת הטנגו, במיוחד זו מהסוג המתקדם. משך היצירה כ 40 דקות. אסטור פיאצולה - טנגו בלט יצירה לכלי מיתר שהולחנה בהשראת הטנגו המסורתי והעממי, הג'אז המודרני והמוסיקה הקלאסית. פיאצולה הלחין את טנגו הבלט שלו, תחילה כסוויטה תוכניתית אשר הומרה לאחר מכן עבור תזמורת וכן לרביעיית מיתרים. המוזיקה מעוררת את המהות החריפה של אתוס הטנגו בנרטיב של שש סצנות: מבוא, רחוב, מפגש / שכחה, קברט, בדידות, שוב ברחוב. י.ג. ריינברגר "עמדה האם בצערה" Stabat Mater op.138 תרומתו הנכבדת של ריינברגר היא למוסיקה הקולית ובעיקר למוסיקה הדתית: מספר מיסות, רקויאם ושתי מיסות Stabat Mater"”. הנסיבות שהובילו לכתיבתה של היצירה המושמעת היום מעניינות: מתחילת 1870 סבל ריינברגר מפצע שלא נרפא בידו הימנית. בתחילת 1884 נדר נדר שאם הפצע ירפא הוא ילחין יצירה כזאת, ואכן הפצע הגליד ובקיץ 1884 חיבר את היצירה המושמעת בקונצרט היום, ואשר בוצעה ב- 1885 בכנסיה במינכן. היצירה מביעה דרך המלים והמוסיקה את רגשותיו האישיים של ריינברגר, את סבלו האישי ואת אמונתו באלוהים שיעזור לו להרפא – תקווה לגאולה תוך קבלת סבל.
ליצירה ארבעה פרקים:
|
מרטין פלמרי - מיסה בואנוס איירס היצירה הוקלטה לראשונה ב 1997 בלטביה. בדצמבר 2000 , לבקשת המאסטרו מריו בנזכרי, נכתב עיבוד סימפוני מחודש ליצירה. המלחין מפרט שביצירה זו ניסה לחבר או לגשר בין שני נושאים בהם התמחה – ניצוח מקהלות ועיבוד מוסיקת טנגו. גם חוסר מובהק של מוסיקת טנגו ברמה סבירה למקהלות הוסיפה לרצונו זה. היעד העיקרי בהלחנת היצירה היה לשמר את הלשון ההרמונית, הקצב, והמלודיות של מוסיקת הטנגו, כל זה תחת כנפי התזמורת, ולאפשר למקהלה לשיר את המיסה. השפה הלטינית נקבעה בשל מקומה החשוב במוסיקה למקהלות במשך מאות שנים וההקשר הבינלאומי של שפה זה. ועוד מוסיף המלחין לגבי השפה – הלטינית מעניקה ליצירה איכות ייחודית ושמורה אשר לטעמו קשורה קשר הדוק למוסיקת הטנגו, במיוחד זו מהסוג המתקדם. משך היצירה כ 40 דקות. אסטור פיאצולה - טנגו בלט יצירה לכלי מיתר שהולחנה בהשראת הטנגו המסורתי והעממי, הג'אז המודרני והמוסיקה הקלאסית. פיאצולה הלחין את טנגו הבלט שלו, תחילה כסוויטה תוכניתית אשר הומרה לאחר מכן עבור תזמורת וכן לרביעיית מיתרים. המוזיקה מעוררת את המהות החריפה של אתוס הטנגו בנרטיב של שש סצנות: מבוא, רחוב, מפגש / שכחה, קברט, בדידות, שוב ברחוב. י.ג. ריינברגר "עמדה האם בצערה" Stabat Mater op.138 תרומתו הנכבדת של ריינברגר היא למוסיקה הקולית ובעיקר למוסיקה הדתית: מספר מיסות, רקויאם ושתי מיסות Stabat Mater"”. הנסיבות שהובילו לכתיבתה של היצירה המושמעת היום מעניינות: מתחילת 1870 סבל ריינברגר מפצע שלא נרפא בידו הימנית. בתחילת 1884 נדר נדר שאם הפצע ירפא הוא ילחין יצירה כזאת, ואכן הפצע הגליד ובקיץ 1884 חיבר את היצירה המושמעת בקונצרט היום, ואשר בוצעה ב- 1885 בכנסיה במינכן. היצירה מביעה דרך המלים והמוסיקה את רגשותיו האישיים של ריינברגר, את סבלו האישי ואת אמונתו באלוהים שיעזור לו להרפא – תקווה לגאולה תוך קבלת סבל.
ליצירה ארבעה פרקים:
|
שגיאה
שגיאה
הודעה
החלף שפה
תודה על פנייתך!
תודה על פנייתך!
מידע נוסף על סוג כרטיס